- نویسنده : sarinweb
- بازدید : 587 مشاهده
بازاریابی محتوا یک تکنیک تبلیغاتی و بازاریابی می باشد که روی ساخت و انتشار محتواهای ارزشمند به منظور جذب و نگه داری بازدیدکنندگان و تبدیل آن ها به مشتریان تمرکز دارد. این موضوع اثبات شده می باشد و حداقل زمانی که بدانید که چه کاری انجام می دهید، فواید بیشتری برای شما به همراه دارد. با این مقاله همراه باشید تا با بازاریابی محتوا و رمز موفقیت آن بعد از طراحی سایت صحبت کنیم.
مزیت های بازاریابی محتوا در طراحی سایت اصفهان به این شکل می باشد:
- برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار عالی می باشد، مخصوصا برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی.
- بازاریابی محتوا می تواند لینک هایی را جذب نماید و وب سایت تان را جزو نتایج اول گوگل قرار دهد و یا به عبارت دیگر رتبه بندی سایت تان را ارتقاء دهد.
- محتواها می توانند مانند سوخت در سانه های اجتماعی (فیس بوک، تویتر، اینستاگرام و غیره) و حتی روزنامه ها و مجله ها و دیگر رسانه ها باشد.
3 نوع بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا می تواند به سه بخش تقسیم می شود:
- وبلاگ های پایه
- فرمت های طراحی
- محصولات جانبی
1) وبلاگ های پایه
وبلاگ های ساده، نوع اولیه و پایه بازاریابی محتوا می باشند. تجارت ها اغلب مقالاتی را درباره محصولات، گرایش های طراحی و توصیه ها و ترفند های در طراحی سایت اصفهان، ارائه می دارند. آن ها این اطلاعات را به اشتراک می گذارد تا بازدیدکنندگان را جذب خود کنند و آگاهی های شان را بهبود دهند.
این نوع بازاریابی محتوا بسیار راحت اجرا می شود. می توانید از یک نویسنده سایت هم کمک بگیرید تا مقالاتی را بنویسند و یا حتی افرادی را در منزل می توانید به این کار بگمارید. هم چنین می توانید به نوشته های خود طراحی سایت و تصاویری را اضافه کنید که برای خواندن جذاب تر باشند.
2) فرمت های طراحی
دومین نوع بازاریابی محتوا بر اساس اولین نوع (در بالا آن را شرح دادیم) می باشد. کلمات، ساده ترین فرم ارائه اطلاعات می باشند. از این رو چرا نباید اندکی در این زمینه خلاقانه تر عمل کنیم؟ راه های دیگری برای ارائه ایده های تان وجود دارد که به پایدار ماندن شما در میان رقیبان تان بسیار کمک می کند. در این جا مثال هایی برای شما آورده شده است تا این موضوع را بیشتر درک کنید:
- اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها شاید اخبار جدیدی نباشند، اما به درستی اجرا می شوند و می توانند قدرتمند عمل کنند.
- اینفوگرافیک های انیمیشنی: به دنبال یک مورد جدید می باشید؟ چرا از اینفوگرافیک های انیمیشنی استفاده نمی کنید؟ برای الهام گرفتن بیشتر در این زمینه مقاله JACOBE ONEAL را به نام ANIMAGRAFF را مطالعه نمایید.
- ویدئو: اگر یک تصویر بیش از هزاران کلمه می ارزد، ویدئو بیشتر از هزاران تصویر ارزشمند می باشد. مشتریان جدیدی را با نمایش دادن تخصص و مهارت تان در قالب یک ویدئو، جذب نمایید. MOZ از این تکنیک در WHITEBPARD FRIDAY خویش استفاده می کند.
- نظر سنجی: می توانید تعاملاتی را نیز به بازاریابی محتوای خود توسط نظر سنجی ها اضافه کنید. ابزارهای بسیاری وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.
- مصاحبات: از افراد مشهور در زمینه کاری خود مصاحبه کنید که بهترین راه به نمایش گذاشتن برند تان می باشد.
این دومین نوع بازاریابی محتوا تماما درباره انتشار خلاقانه محتوا می باشد و در این زمینه باید اندکی بیشتر کار شود، اما نتایج حاصل از آن بسیار شگفت انگیز است.
محصولات جانبی
پیشرفته ترین نوع بازاریابی محتوا مربوط به محصولات جانبی می باشند. همان طور که از نام این مورد پیدا می باشد، محصولات جانبی به محصولات و یا سرویس های جدیدی گفته می شود که به محصول و یا سرویس اصلی یک شرکت یا تجارت مربوط می باشد.
تکنیکی که در پس این نوع بازاریابی محتوا وجود دارد بسیار ساده است: باید موارد ارزشمندی را در کنار آن چه که به فروش می رسانید، به مشتریان خود ارائه دارید. تصاویر استوک چیزی است که مخاطبین مورد نظر تان ممکن است نیاز داشته باشند. این نوع از بازاریابی محتوا باعث می شود تا برندتان سرشناس تر شود و مشتریان جدیدی جذب تجارت شما شوند.